Hogyan spóroljon és költhessen többet arra, amit igazán szeret

Sokaknak problémát okoz fizetésük beosztása. Legyen szó a nagybevásárlásról, vagy éppen költséges napi szokásokról, sokhelyütt elfolyhat a pénzünk. Mit tehetünk ez ellen, hogy arra költhessük nehezen megkeresett anyagi forrásainkat, amit igazán szeretünk?

Könnyű áldozatul esni manapság a csábításnak. Ételeink ízletesebbek mint valaha, az újabb és újabb okostelefonok szédületes sebességgel jelennek meg a piacon, egy-egy újabb ruhadarab is könnyen feldobja hangulatunkat, még ha nem is fér már be a ruhásszekrénybe.

A reklámipar folyamatosan zengi a “megérdemled, mert különleges vagy” kánont. A reklámok maguk nem is a terméket, hanem egy életérzést adnak el. Ha megvásárlom ezt a motort, dögleni fognak utánam a nők. Ha megveszem azt a rucit, minden férdi szeme rám szegeződik majd. Ha megeszem ezt a nagy doboz fagyit, egy kis időre midnen bánatom elfelejtem.

Egyre több vásárló döbben rá, hogy az orránál fogva vezetik. Milyen szokások és technikák segíthetnek Önnek abban, hogy lakásában ne álljon plafonig a hasztalan vackok sora?

Nézze meg az egységárakat

Egyik bevett trükkje az élelmiszeriparnak a kiszerelés változtatása. Elég csak a tejfölre vagy a joghurtra gondolnunk. A régen még 2,5 decis termék az évek alatt 1,75, majd 1,5 decire csökkent. Ez rejtett áremelést jelent, hiszen pénzünkért kevesebb hasznot kapunk, mint korábban.

Általános tanács, hogy ne az adott termék árát nézzük, hanem a kilonkénti, egy literre vetített költséget. Csak így tudjuk összehasonlítani objektíven az árakat. Szerencsére erre már jóideje törvény kötelezi az üzleteket.

Ne dőljön be az akcióknak

Az akciók mindenütt körülvesznek minket. Manapság is az egyik leghatásosabb módszer a vevők becsalogatására. Számtalan formájuk létezik, a végkiárusítástól kezdve a szezonvégi leárazásokon túl egészen az egyet fizet-kettőt kap kedvezményig.

Mielőtt vásárolna, mindenképp gondolja át, szüksége van-e az adott termékre. A jó vétel reménye és áttételesen izgalma könnyen elcsábíthatja. Lehet, hogy egy hajkefe áráért kettőt kap, de mit ér vele, ha kopasz? A tampon is hiába van 40%-kal leárazva, ha Ön férfi és partnere sincs éppen.

Könnyű belátni, hogy ezeknek a vásárlásoknak nincs értelme. A “jó lesz valamire majd később” elv mai gazdaságunk keretei közt értelmét vesztette, az árubőség idej;n a vevő a király, szemben a szoicalizmus hiánygazdaságával.

Akciók: ne vegyen mást

Az akciók másik fő haszna, hogy számtalan egyéb terméket is beszerez, melyeket azonos, rosszabb esetben magasabb áron kínál az akciózó üzlet, mint vetélytársai. Ne legyen lusta!

Ne legyen impulzusvásárló

Részben már érintettük: gondolja át, valóban szükséges-e az adott áru az Ön számára, vagy csak unalmát, rosszkedvét próbálja elűzni vele.

Vezesse kiadásait

A tudatos vásárló egyik fő fegyvere. Amint meglátja összes kiadását, sokkal megfontoltabban fogja kiadni pénzét a jövőben.

Ha a fenti szabályokat betartja, sok pénzt spórolhat meg, és arra költheti, ami igazán fontos az Ön életében.

Utolsó tippként még ajánljuk, hogy szerezzen be egy mosogatógépet is.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *